۱۳۹۵ دی ۲۸, سه‌شنبه

چرا مردم از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؟

در حال حاضر به همه ثابت شده است که بسیاری از مردم از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. اما مردم به دنبال چه چیزی هستند زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند؟ آیا آن‌ها به دنبال یافتن جایی برای بازگرداندن ماشین‌های قدیمی خود هستند؟ یا مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند تا مکانی رو پیدا کنند که بتوانند اتومبیل‌های قدیمی خود را بفروشند؟ و یا آن‌ها فقط دارند زمان خود را صرف می‌کنند تا فیلم مسابقات ماشین‌های سفارشی را ببینند ؟
پاسخ به همه سوالات بالا مثبت است. هدف موتورهای جستجو این است که به میلیاردها و میلیاردها وب‌سایت‌های خارجی که وجود دارد سر بزند و اطلاعات مورد نظرتان را به شما بازگرداند, چه قصد خرید داشته باشید و یا اتلاف وقت ساده باشد.

موتورهای جستجو و نقش پژوهشی

بسیاری از افرادی که از یک موتور جستجو استفاده می‌کنند, برای مقاصد پژوهشی این کار را انجام می‌دهند.
آن‌ها به طور کلی دنبال یافتن پاسخ سؤالشان و یا حداقل به دنبال داده یافتن راه حل برای مسئله‌ای کوچک هستند.
آن‌ها به دنبال پیدا کردن یک سایت هستند که یک هدف خاص را محقق کند.

موتورهای جستجو به طور طبیعی به سایت‌های پژوهشی محور معمولاً کشیده می‌شوند و آن‌ها را مربوط تر از سایت‌های فروشگاهی می‌دانند، به همین دلیل است که ممکن است بیش‌ترین زمان سپری‌شده برای یک پرس و جو به طور متوسط در یک صفحه ویکی‌پدیا گذرانده شود. شما باید از این نکته در سئوی وبسایت خود استفاده کنید.
ویکی‌پدیا یک وب سایت مرجع آنلاین منبع باز است که دارای تعداد زیادی اطلاعات قابل جستجو است، با میلیون‌ها لینک از بقیه وب‌سایت‌ها (بک لینک) ارتباط محکم ایجاد شده است.
منبع باز به این معنی است که هر کسی می‌تواند برای گذاشتن متن و ویرایش آن داشته باشد.
ویکی‌پدیا عملاً به تنهایی قادر است تا یک سایت با ساختار معماری قوی را تضمین کند.
با توجه به اینکه ویکی‌پدیا یک پروژه منبع باز است، در نتیجه هیچ تضمینی وجود ندارد که اطلاعات آن دارای دقت کافی باشد.
این ما را به یک درس مهم از موتورهای جستجو می‌اندازد – چون آن‌ها بر پایه «اعتبار» در کیفیت محتوای شما هستند و کیفیت و کمیت بر مبنای سایت‌های دیگر که به سایت شما لینک داده‌اند شناخته می‌شود – این چیزی است که موقعیت سایت شما به عنوان داشتن اعتبار از نظر موتورهای جستجو می‌سنجد و می‌گوید چطور در صفحه اول گوگل قرار بگیریم.

منبع : مدیر سئو


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر